.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعیت کارآفرینی در مازندران مناسب نیست

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وضعیت کارآفرینی در مازندران مناسب نیست و باید بهبود یابد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس حسن طاهایی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: اشتغال محصول یک سیستم و نظام اجتماعی است و هیچ سیاستی در هیچ کتابی نوشته نشده که اگر این سیاست را به‌کار بگیریم مشکل اشتغال حل شود.

وی با بیان اینکه کارگزاران اقتصادی و بازیگران اجتماعی باید دست به دست هم دهند تا مشکل اشتغال رفع شود، افزود: کارگزاران اقتصادی باید در امر اشتغال فعال باشند و خانواده‌ها هم توجه به اشتغال را مورد توجه قرار دهند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اگر بازیگران اجتماعی که رسانه‌ها بخشی از آن را تشکیل می‌دهند  در عرصه باشند حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی رفع می‌شود، گفت: موضوع اشتغال و کارآفرینی باید به یک گفت‌وگوی اجتماعی در سطح استان تبدیل شود تا بتوانیم مشکل اشتغال را رفع کنیم.

این مسئول با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی نیفتد نمی‌توان انتظار داشت مشکل اشتغال رفع شود، تصریح کرد: آموزش، تخصص و دانایی نخستین مسیر رفع مشکل اشتغال است و این جریان باید با بازار کار مساعدت کند تا مشکل اشتغال حل شود.

طایی با اشاره به نقش موثر جریان تولید و سرمایه‌گذاری در رفع مشکل اشتغال، ادامه داد: بهبود محیط کسب و کار هم از دیگر مسائلی است که در این مسیر باید مورد توجه باشد و وضعیت مازندران در بهبود محیط کسب و کار در سطح کشور باید ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه محیط امن سرمایه‌گذاری هم از دیگر مواردی است که در رفع مشکل اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تجارت، بازاریابی و بازرگانی و توجه به فرهنگ کار و کارآفرینی برای رفع مشکل اشتغال بسیار مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت کارآفرینی در مازندران مناسب نیست و باید بهبود یابد، اظهار کرد: هیچ استانی به اندازه مازندران از نعمت برخوردار نیست و استفاده از این ظرفیت، نیازمند توجه به کارآفرینی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه داشتن نظام اداری کارآمد و تسهیل‌گر هم از عوامل رفع مشکل بیکاری است، افزود: در کشور 22 میلیون نفر شاغل داریم که حدود پنج میلیون در بخش دولتی و عمومی و بقیه در بخش خصوصی هستند و آن اشتغالی که در آینده قرار است ایجاد شود هم در حوزه بخش خصوصی است.

طایی با اشاره به اینکه اگر بخش اداری مانع بخش خصوصی در روند کاری باشد محیط کسب و کار بهبود نمی‌یابد، گفت: کارگزاران و بازیگران اجتماعی باید دست به دست هم دهند  و مشکلات اشتغال حل شود، مازندران هم حدود یک میلیون و یک‌صد هزار عرضه نیروی کار دارد و این برای مازندران بسیار پایین است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.427 seconds.